fbpx

Spełnij 2 warunki, aby prowadzić działania marketingowe skutecznie.

25 listopada, 2021
Gdy w firmie dzieje się źle, nie ma wtedy miejsca na działania marketingowe i reklamowe. Wtedy jest za późno, aby je realizować, bo w pierwszej kolejności trzeba wdrażać działania, które ratują reputację, wizerunek, a czasem nawet byt. Jakie zatem działania marketingowe są skutecznie, aby w firmie działo się dobrze?

Gdy w firmie wydarzyła się katastrofa, każdy biega nerwowo i szuka sposobów na to, aby przedsiębiorstwo zachowało "twarz", wizerunek lub nawet... żeby przetrwało na rynku. A przecież takim sytuacjom można zapobiegać. Można przynajmniej zrobić wszystko, aby zminimalizować straty, które w przyszłości mogą się pojawić.

Działania marketingowe - nie tylko na stronie internetowej. Prowadź je łatwo i przyjemnie. Wystarczy spełnić 2 warunki.

Marketing oraz budowanie wizerunku marki można robić przyjemnie i bez nerwów. Wystarczy tylko spełnić 2 warunki:

  1. Uświadom sobie, że marketing kosztuje.
  2. Prowadź działania marketingowe bez przerwy.
Marketing kosztuje.

Znasz XXII Niezmienne Prawa Marketingu Ries`a i Trout`a? Prawo Zasobów (XXII) stanowi o tym, że pomysł nie ruszy z miejsca bez dostatecznych zasobów finansowych. I choć każdy ma w tym temacie swoje zdanie, jesteśmy przekonani, że to prawo nie dotyczy tylko pomysłów biznesowych. Może dotyczyć również działań marketingowych. Nie będziesz prowadził (w dłuższej perspektywie) skutecznego marketingu, jeśli nie zapewnisz dostatecznej ilości pieniędzy na jego realizację.

Nie przerywaj działań marketingowych ani na chwilę.

Jednym z najczęściej popełnianych błędów wśród przedsiębiorców jest to, że:

  • nie planują działań marketingowych lub...
  • w ogóle ich nie prowadzą myśląc, że marka zbuduje się sama.

Zamiast planowania działań reklamowych, PRowych, czy promujących swoją aktywność, firmy uciekają się do organizowania okazjonalnych akcji marketingowych. Czasem opublikują post sponsorowany na Facebooku, czasem wydrukują ulotki, czasem rozniosą gazetkę promocyjną z nadzieją, że wszyscy rzucą się na ich ofertę. Niestety tak to nie działa.

działania marketingowe
Dlaczego warto prowadzić działania marketingowe przez cały czas?

Dlatego, aby firmie cały czas szło świetnie. Niektórzy twierdzą, że nie potrzebują marketingu, bo nie wyrabiają się ze zleceniami i wszyscy o nich wiedzą. A co się stanie, gdy cześć z klientów odejdzie do konkurencji? Chyba masz konkurencję?

Działania marketingowe i PR służą nie tylko do tego, aby firma "zagnieździła się" w świadomości tych klientów, których już posiada. Zadaniem działań marketingowych i PRowych jest również przyciąganie nowych klientów.

Zamierzasz prowadzić profesjonalny marketing w swojej firmie? Zapewnij pieniądze na jego realizację. Inwestuj w marketing i budowanie wizerunku wtedy, gdy w firmie dzieje się dobrze. Sukces napędza kreatywność.

P.S.

Jak myślisz? Które miejsce jest najlepsze, aby prowadzić działania marketingowe? Strona firmowa na Facebooku czy własna strona internetowa?

Ostatnio na blogu

Blog na stronie internetowej. Skuteczny sposób na dobre pozycjonowanie firmy.
Przedsiębiorcy dzielą się na tych, którzy prowadzą blog na stronie internetowej i na tych, którzy dopiero zaczną go prowadzić. Dlaczego ...
Czytaj dalej
Spełnij 2 warunki, aby prowadzić działania marketingowe skutecznie.
Gdy w firmie dzieje się źle, nie ma wtedy miejsca na działania marketingowe i reklamowe. Wtedy jest za późno, aby ...
Czytaj dalej
Czego nie powinna zawierać strona internetowa? 3 kwestie.
Czego nie powinna zawierać strona internetowa? Niezrozumiałego przekazu, odpychającej formy i męczących treści. To, co znajduje się na niej; to, ...
Czytaj dalej
pencilearthbullhornchevron-upmenu-circlecross-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram