Gdy w firmie wydarzyła się katastrofa, każdy biega nerwowo i szuka sposobów na to, aby przedsiębiorstwo zachowało "twarz", wizerunek lub nawet... żeby przetrwało na rynku. A przecież takim sytuacjom można zapobiegać. Można przynajmniej zrobić wszystko, aby zminimalizować straty, które w przyszłości mogą się pojawić.
Marketing oraz budowanie wizerunku marki można robić przyjemnie i bez nerwów. Wystarczy tylko spełnić 2 warunki:
Znasz XXII Niezmienne Prawa Marketingu Ries`a i Trout`a? Prawo Zasobów (XXII) stanowi o tym, że pomysł nie ruszy z miejsca bez dostatecznych zasobów finansowych. I choć każdy ma w tym temacie swoje zdanie, jesteśmy przekonani, że to prawo nie dotyczy tylko pomysłów biznesowych. Może dotyczyć również działań marketingowych. Nie będziesz prowadził (w dłuższej perspektywie) skutecznego marketingu, jeśli nie zapewnisz dostatecznej ilości pieniędzy na jego realizację.
Jednym z najczęściej popełnianych błędów wśród przedsiębiorców jest to, że:
Zamiast planowania działań reklamowych, PRowych, czy promujących swoją aktywność, firmy uciekają się do organizowania okazjonalnych akcji marketingowych. Czasem opublikują post sponsorowany na Facebooku, czasem wydrukują ulotki, czasem rozniosą gazetkę promocyjną z nadzieją, że wszyscy rzucą się na ich ofertę. Niestety tak to nie działa.
Dlatego, aby firmie cały czas szło świetnie. Niektórzy twierdzą, że nie potrzebują marketingu, bo nie wyrabiają się ze zleceniami i wszyscy o nich wiedzą. A co się stanie, gdy cześć z klientów odejdzie do konkurencji? Chyba masz konkurencję?
Działania marketingowe i PR służą nie tylko do tego, aby firma "zagnieździła się" w świadomości tych klientów, których już posiada. Zadaniem działań marketingowych i PRowych jest również przyciąganie nowych klientów.
Zamierzasz prowadzić profesjonalny marketing w swojej firmie? Zapewnij pieniądze na jego realizację. Inwestuj w marketing i budowanie wizerunku wtedy, gdy w firmie dzieje się dobrze. Sukces napędza kreatywność.
P.S.
Jak myślisz? Które miejsce jest najlepsze, aby prowadzić działania marketingowe? Strona firmowa na Facebooku czy własna strona internetowa?