Gdy wyjaśniamy naszym klientom-laikom na czym polega optymalizacja strony internetowej pod pozycjonowanie, to wymieniamy tylko kilka podstawowych elementów. Mówimy m.in. o układzie logicznym podkatalogów, strukturze linków wewnętrznych, opisach czy o grafikach (format, waga, opisy). Sprawdzamy również treści marketingowe (ilość i jakość), bo to one odgrywają jedną z kluczowych ról w procesie optymalizacji.
Aby pozycjonowanie strony internetowej przyniosło efekt (zwłaszcza w długiej perspektywie), należy przede wszystkim skupić się na tym, aby na stronie umieszczać dobre teksty. Teksty powinny być wartościowe, przydatne dla użytkowników i wypełnione subtelną ilością słów kluczowych.
Ważną rolę w pozycjonowaniu strony odgrywają linki zewnętrzne, czyli takie, które prowadzą internautę do witryny z innych stron internetowych, w szczególności z lokalnych stron i katalogów. Jako partner RYNEK.PRO - platformy lokalnych firm, wzmacniamy witryny naszych klientów wykorzystując wizytówki NAP.
Należy pamiętać, aby strona szybko się ładowała na smartfonach i była dostosowana do ekranów urządzeń mobilnych. Te elementy odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu witryny w wynikach wyszukiwania. Przeczytaj również wpis pt.: Ile czasu trwa pozycjonowanie strony internetowej.