Na stronie internetowej nie umieszczaj ogromnych ilości treści, bo większość osób i tak wszystkiego nie przeczyta. Nadmiar tekstu zmęczy odbiorcy wzrok, a „upychanie” słów kluczowych (keyword stuffing) skutecznie zniechęci odbiorców i zmniejszy szanse na uzyskanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Pamiętaj, że zgodnie z najnowszymi standardami SXO (ang. Search Experience Optimization), treści powinno się tworzyć zgodnie z oczekiwaniami i preferencjami odbiorców. Internauci przychodzą na stronę po konkretne informacje. Roboty Google’a również doceniają zwięzłość i naturalność. Więcej informacji znajdziesz w aktualizacji Google dotyczącej przydatnych treści.
W artykułach kluczowe jest to, abyś – z jednej strony publikował odpowiedzi na pytania, które internauci zadają w sieci, a z drugiej strony abyś traktował artykuły jako doskonałe narzędzie informujące klientów o tym, że Twoje produkty/usługi zaspokoją ich potrzebę/pragnienie lub rozwiążą ich problemy.
Gdy tworzysz artykuł na blogu zwrócić uwagę m.in na poniższe elementy:
Tworząc treści blogowe lub artykuły sponsorowane zadbaj o to, aby poprzedzał je krótki (do 500 znaków ze spacjami), pogrubiony i przyciągający uwagę akapit tekstu (lead). Można w nim przytoczyć ciekawe dane procentowe. Jeśli zabraknie Ci pomysłu na lead, dobry copywriter na pewno Ci pomoże.
Blog na stronie internetowej odgrywa kluczową rolę. W artykule pt. Do czego służy blog na stronie internetowej wspomnieliśmy m.in. o tym, że na blogu możesz promować swoje towary lub usługi; możesz informować klientów o nowościach na rynku i o tym, co dzieje się w Twojej firmie. Często wielu przedsiębiorców traktuje blog jako przestrzeń do rozmowy z klientem.
Blog służy min. do budowania wiarygodności i zaufania do marki; kreowania wizerunku eksperta; nawiązania bliższych relacji z klientami; maksymalizacja ruchu w witrynie oraz do zwiększenie szansy na podjęcie konwersji przez klienta np. za sprawą umiejętnie dodanych do artykułów przycisków CTA (z ang. Call to Action - wezwanie do działania).
Warto wspomnieć, że artykuły publikowane na własnej stronie internetowej – w przeciwieństwie do mediów społecznościowych (które można stracić w sekundę) – nigdy nie znikają. Z tego względu media społecznościowe powinny wspierać, a nie zastępować głównego kanału komunikacji, którym jest strona internetowa z blogiem. To na stronę internetową przyciągaj internautów, a w mediach społecznościowych podawaj jedynie „kąski informacji”.
Trzeba dodać, że dostępu do witryny nie zablokuje Ci nikt, pod warunkiem, że będziesz regularnie opłacać hosting i domenę.
Pamiętaj: czytelna i przejrzysta strona jest konkretnym źródłem informacji oraz kluczowym elementem, który wspiera budowanie wizerunku. Warunek jest jeden: zadbaj o content marketing.