fbpx

Blog na stronie internetowej. Skuteczny sposób na dobre pozycjonowanie firmy.

4 grudnia, 2021
Przedsiębiorcy dzielą się na tych, którzy prowadzą blog na stronie internetowej i na tych, którzy dopiero zaczną go prowadzić. Dlaczego wielu z nich nie wykorzystuje mocy tego narzędzia marketingowego? Odpowiedzi jest kilka i są zaskakująco irytujące.
Zacznijmy od początku. Blog czy strona internetowa?

Blog może zastąpić stronę internetową, ale tylko pod warunkiem, że ma wyjątkowy charakter i dotyczy wyjątkowych okoliczności. Taka alternatywa nie sprawdzi się w firmie, która jest uznawana wyłącznie jako „hobby”. Firma ma zarabiać pieniądze, a blog ma firmie pomagać je przyciągać.

Kto może prowadzić blog na stronie internetowej?

Każdy przedsiębiorca może prowadzić blog. Nawet ten, któremu pisanie artykułów sprawia trudności. Dlaczego każdy przedsiębiorca może prowadzić blog? Bo wie, o czym mówić. A jeśli mu trochę trudniej tworzyć teksty, to niech pisaniem zajmie się copywriter. Dzięki współpracy z copywriterem, przedsiębiorcę będzie stać na to, aby bezpiecznie rozwijał swój biznes. Oczywiście przedsiębiorca może sam pisać artykuły, pod warunkiem, że potrafi to robić i... ma bardzo dużo wolnego czasu.

blog na stronie internetowej
Po co prowadzić blog na stronie internetowej? Żeby internauci przychodzili po odpowiedzi do Ciebie.
Do czego służy blog na stronie?

Na blogu możesz promować swoje towary lub usługi; możesz informować klientów o nowościach na rynku i o tym, co dzieje się w Twojej firmie. Często wielu przedsiębiorców traktuje blog jako przestrzeń do rozmowy z klientem. Dzielą się cennymi informacjami, których klienci szukają w sieci lub... w specjalistycznych periodykach.

Do czego jeszcze można wykorzystać blog na stronie internetowej? Do pisania o tym, jakie problemy klientów rozwiązujesz, jakie korzyści uzyskują Twoi klienci ze współpracy z Tobą. Kto, jak nie Ty, jest ekspertem w swoim fachu?

Jeśli uznasz blog jako przywilej, a nie jako przykry obowiązek prowadzenia, będziesz hodował kurę znoszącą złote jaja. Trzeba tylko chcieć, widzieć w tym sens i a zadawać irytujących pytań typu: czy to się opłaci?

Po co prowadzić blog na stronie internetowej? Dlaczego mam zamieszczać wpisy, skoro nikt ich nie czyta?

A skąd wiesz, że nikt ich nie czyta? Monitorujesz ruch wokół Twojej strony internetowej? Sprawdzasz kto ją odwiedza? Wiesz skąd i dlaczego przychodzą do Ciebie internauci? Wpisy na blogu powinny służyć jednemu: mają zawierać odpowiedzi na pytania, które zadają internauci. Po co prowadzić blog na stronie internetowej? Żeby internauci przychodzili po odpowiedzi do Ciebie. Ale nie wszyscy internauci…

sklep internetowy
Blog to nie miejsce na bezwartościowe treści.
Nie wszyscy internauci muszą odwiedzać Twój blog.

Czytelnikami Twoich wpisów nie muszą być wszyscy. Będzie to jedynie wąska grupa odbiorców, szukających rozwiązania swojego problemu albo chcących zaspokoić swoje pragnienia/potrzeby. Zatem niech interesują Cię tylko te osoby, do których kierujesz swoją ofertę. Kto to może być?

Jeśli na przykład prowadzisz gabinet okulistyczny lub optometryczny, na blogu możesz się dzielić specjalistyczną wiedzą. Z kim konkretnie? Na przykład z mamą (internautką), która mieszka w Twoim mieście i szuka odpowiedzi na temat zeza u dziecka. Dlaczego? Bo u jej syna Patryka nagle pojawił się zez.

Blog to nie miejsce na bezwartościowe treści.

Dobry i wartościowy artykuł to taki, z którego mama dowie się skąd bierze się zez u dzieci, do kogo może się udać z Patrykiem po poradę, co musi zrobić, żeby przygotować się do wizyty u specjalisty. Dziś, niestety, w internetowym morzu pływają ławice niepotrzebnych tekstów, a wartościowe artykuły są droższe niż złoto.

Jak myślisz? Czy mama Patryka zadzwoni do Twojego gabinetu, aby umówić się na wizytę, jeśli na końcu artykułu znajdzie Twój numer telefonu z informacją, że czekasz na kontakt od niej?

działania marketingowe
Blog na stronie internetowej prowadź bez przerwy
Jak często publikować artykuły na blogu?

Jedni publikują wpisy na blogu 1 raz w tygodniu, inni 1 raz w miesiącu. Niezależnie od tego ile razy – w określonym czasie – firmy publikują wpisy, liczy się przede wszystkim merytoryczność treści oraz ich systematyczne zamieszczanie. Kluczowe jest to, aby przedsiębiorca uczciwie odpowiedział sobie na pytanie: czy będzie miał czas i pieniądze na to, aby prowadzić blog i systematycznie publikować posty np. przez rok, dwa lub pięć lat. Bez przerwy.

Nie oglądaj pleców konkurencji, która wykorzystuje marketingowe paliwo z bloga.

Nie chcesz (lub nie potrzebujesz) prowadzić bloga na stronie internetowej? Zastanów się jeszcze raz i nie ograniczaj możliwości swojej firmie już na starcie. Ci, którzy nie widzą sensu w prowadzeniu bloga, znajdą 1000 wymówek, aby go nie prowadzić. Zaczną go prowadzić dopiero wtedy, gdy zaczną oglądać plecy konkurencji.

Podsumowanie.
Działania marketingowe firm można porównać do wyścigów samochodowych. Gdy bierzesz w nich udział i czujesz smród wydobywający się z rury wydechowej Twojej konkurencji to znak, że konkurencja jedzie szybszym autem. Jak chcesz wygrać wyścig, skoro jesteś z tyłu? Ciągle z tyłu? Zmienisz zdanie, gdy doświadczysz, że blog na stronie internetowej pomaga w sprzedaży towarów i usług, wspiera budowanie marki i przede wszystkim jest (a przynajmniej powinien być) miejscem, w którym internauci znajdą odpowiedzi na swoje pytania.

Ostatnio na blogu

Jak przeprowadzić kampanię wyborczą na Facebooku? Poradnik dla szefa sztabu wyborczego.
Wielu z kandydatów w nadchodzących wyborach zastanawia się jak przeprowadzić kampanię wyborczą na Facebooku? Skoro ten kanał komunikacji wydaje się ...
Czytaj dalej
Strona internetowa Fundacji Zwierzęta Niczyje
Strona internetowa Fundacji Zwierzęta Niczyje w Suwałkach to w praktyce "pierwszy kontakt" z internautami, którym los pokrzywdzonych zwierząt nie jest ...
Czytaj dalej
Strona internetowa dla dystrybutora balii ogrodowych
Strona internetowa dla dystrybutora balii ogrodowych to kolejny zrealizowany projekt, który wykonaliśmy na zlecenie jednego z polskich przedsiębiorców. Strona internetowa ...
Czytaj dalej
pencilearthbullhornchevron-upmenu-circlecross-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram