Niektórzy przedsiębiorcy traktują stronę internetową jak koszt, a nie jak inwestycję. Chcą zaoszczędzić pieniądze i próbują stworzyć ją samemu. Skutkiem tego ich portfel przez chwilę nie chudnie, ale z czasem pojawiają się problemy z funkcjonowaniem witryny i trzeba płacić na poprawki.
Podjąłeś decyzję. Zrobisz stronę internetową dla swojego biznesu, bo jej potrzebujesz. Taki zamiar można porównać do rozwidlenia drogi, która rozchodzi się w 3 kierunkach. Na końcu każdej ze ścieżek znajduje się ogromna dębowa skrzynia. W środku skrzyni wyleguje się Twoja strona i chce wyjść na świat, aby promować Twoją firmę.
Jak wygląda i jak będzie promować Twój biznes? To zależy od tego, którą drogę wybierzesz. Od rozwidlenia odchodzą 3 ścieżki. Każda z nich ma inną długość, trudność i swoje uwarunkowania.
Dziś omówmy 3 ścieżkę, którą najczęściej wybiera wielu przedsiębiorców. Otwórzmy więc skrzynię dębową, wyciągnijmy stronę internetową i przyjrzyjmy się jej błędom. To o nich najczęściej stękają Ci, którzy do nas przychodzą. Ci, którzy nie poszli pierwszą ścieżką.
Może Ci się wydawać, że na stronie internetowej warto zamieścić wszystkie informacje, które będą opisywały Twój biznes. Sądzisz, że wtedy zwiększysz prawdopodobieństwo, że Internauta wszystko przeczyta? Tak się nie stanie. Dlaczego? Bo Internauta:
Nie zmuszaj go do tego. NIE ZAMIESZCZAJ wszystkich treści w jednym miejscu – zwłaszcza na stronie głównej. Zamieniaj obfite treści w zwięzłe komunikaty. Pisz o tym, co oferujesz, co chcesz przekazać, co chcesz sprzedać zwięźle i konkretnie.
Zadbaj o to, aby kolor czcionki w menu różnił się od barwy tła (lub grafiki) na stronie. W przeciwnym razie – jak w przypadku pewnej strony fotografa – podkatalog PORTFOLIO – nie będzie widoczny w menu.
Blog może mieć olbrzymią siłę marketingową pod warunkiem, że będzie:
Doceń moc treści i przekazu marketingowego, ale najpierw odpowiedz sobie na pytanie: Chcesz prowadzić blog na stronie internetowej? Jeśli CHCESZ, to czy potrafisz pisać interesujące treści? Jeśli POTRAFISZ, to czy będziesz regularnie pisał?
Systematyczne publikowanie treści jest kluczem do sukcesu. Wypełnianie strony internetowej merytoryczna treścią zwiększa atrakcyjność witryny w „oczach” Google. W oczach klientów jesteś postrzegany jako osoba, która dba również o wizerunek swojego biznesu.
Jeśli jednak NIE POTRAFISZ pisać interesujących treści, to znajdź kogoś, kto takie treści potrafi pisać i go zatrudnij.
Jeśli prowadzisz blog i pokazujesz na nim swoją twórczość (bo jesteś np. fotografem, grafikiem, etc.) to nie zamieszczaj wyłącznie samych zdjęć. Wypełniaj je tekstami, opisuj korzyści, zaspokajaj pragnienia. Najlepiej, gdy Twoje zdjęcia będą tłem opowieści. Doceń storytelling i wyróżnij się spośród szarej konkurencji.
Strona główna ma specjalne zadanie. To ona, w przeciwieństwie do pozostałych zakładek na stronie, powinna ciepło przywitać i subtelnie przekazać internaucie to, co najważniejsze. Później ma zaciekawić i poprowadzić dalej, aż do… koszyka.
Nie twórz ze STRONY GŁÓWNEJ spisu przeplatanego grafikami, danymi statystycznymi i logotypami partnerów biznesowych. Zamieść tam tylko podstawowe informacje. Kluczowe treści przenieś na blog i na pozostałe podstrony.