fbpx

Tworzenie strony internetowej. Zrobić ją samemu czy zlecić jej wykonanie specjaliście?

24 sierpnia, 2021
Tworzenie strony internetowej powinno być jednym z podstawowych czynności przy zakładaniu (lub prowadzeniu) biznesu. Strona internetowa to wizytówka każdej firmy. Niezależnie od tego, czy to zakład szewski, kwiaciarnia czy butikowa wytwórnia wędlin, stronę www musi mieć każda firma. Jeśli planujesz budowę strony internetowej dla swojego biznesu i chcesz ją zrobić samemu (lecz nie znasz się na tym) pamiętaj, że pozornie zaoszczędzisz pieniądze i narazisz swój biznes na utratę wizerunku.

Niektórzy przedsiębiorcy traktują stronę internetową jak koszt, a nie jak inwestycję. Chcą zaoszczędzić pieniądze i próbują stworzyć ją samemu. Skutkiem tego ich portfel przez chwilę nie chudnie, ale z czasem pojawiają się problemy z funkcjonowaniem witryny i trzeba płacić na poprawki.

Podjąłeś decyzję. Zrobisz stronę internetową dla swojego biznesu, bo jej potrzebujesz. Taki zamiar można porównać do rozwidlenia drogi, która rozchodzi się w 3 kierunkach. Na końcu każdej ze ścieżek znajduje się ogromna dębowa skrzynia. W środku skrzyni wyleguje się Twoja strona i chce wyjść na świat, aby promować Twoją firmę.

Jak wygląda i jak będzie promować Twój biznes? To zależy od tego, którą drogę wybierzesz. Od rozwidlenia odchodzą 3 ścieżki. Każda z nich ma inną długość, trudność i swoje uwarunkowania. 

Tworzenie strony internetowej warto zacząć od logicznego układu podkatalogów
  1. Pierwszy kierunek –  tworzenie strony internetowej możesz zlecić osobie, która zajmuje się tym zawodowo;
  2. Drugi kierunek – budowanie strony internetowej możesz zrobić samemu, jeśli umiesz to zrobić.
  3. Trzeci kierunek – tworzenie strony internetowej możesz spróbować zrobić samemu, mimo, że nie umiesz tego robić, ale wydaje Ci się, że sobie poradzisz.

Dziś omówmy 3 ścieżkę, którą najczęściej wybiera wielu przedsiębiorców. Otwórzmy więc skrzynię dębową, wyciągnijmy stronę internetową i przyjrzyjmy się jej błędom. To o nich najczęściej stękają Ci, którzy do nas przychodzą. Ci, którzy nie poszli pierwszą ścieżką.

Czego nie powinieneś robić na stronie internetowej?

Może Ci się wydawać, że na stronie internetowej warto zamieścić wszystkie informacje, które będą opisywały Twój biznes. Sądzisz, że wtedy zwiększysz prawdopodobieństwo, że Internauta wszystko przeczyta? Tak się nie stanie. Dlaczego? Bo Internauta:

  • nie będzie czytał wszystkiego;
  • nie musi czytać wszystkiego;
  • nie musi czytać.

Nie zmuszaj go do tego. NIE ZAMIESZCZAJ wszystkich treści w jednym miejscu – zwłaszcza na stronie głównej. Zamieniaj obfite treści w zwięzłe komunikaty. Pisz o tym, co oferujesz, co chcesz przekazać, co chcesz sprzedać zwięźle i konkretnie.

Na stronie internetowej NIE MIESZAJ KOLORÓW

Zadbaj o to, aby kolor czcionki w menu różnił się od barwy tła (lub grafiki) na stronie. W przeciwnym razie – jak w przypadku pewnej strony fotografa – podkatalog PORTFOLIO – nie będzie widoczny w menu.

tworzenie strony internetowej
Detale na stronie internetowej odgrywają kluczową rolę.
Regularny Blog

Blog może mieć olbrzymią siłę marketingową pod warunkiem, że będzie:

  • dobrze przemyślany – wiesz co i jak chcesz publikować,
  • systematycznie prowadzony – będziesz regularnie publikował na nim wpisy,
  • ciekawie i sprytnie prowadzony – klienci otrzymają to, co chcieli. W końcu po to odwiedzili Twoją stronę

Doceń moc treści i przekazu marketingowego, ale najpierw odpowiedz sobie na pytanie: Chcesz prowadzić blog na stronie internetowej? Jeśli CHCESZ, to czy potrafisz pisać interesujące treści? Jeśli POTRAFISZ, to czy będziesz regularnie pisał?

Systematyczne publikowanie treści jest kluczem do sukcesu. Wypełnianie strony internetowej merytoryczna treścią zwiększa atrakcyjność witryny w „oczach” Google. W oczach klientów jesteś postrzegany jako osoba, która dba również o wizerunek swojego biznesu.

Jeśli jednak NIE POTRAFISZ pisać interesujących treści, to znajdź kogoś, kto takie treści potrafi pisać i go zatrudnij.

Jeśli prowadzisz blog i pokazujesz na nim swoją twórczość (bo jesteś np. fotografem, grafikiem, etc.) to nie zamieszczaj wyłącznie samych zdjęć. Wypełniaj je tekstami, opisuj korzyści, zaspokajaj pragnienia. Najlepiej, gdy Twoje zdjęcia będą tłem opowieści. Doceń storytelling i wyróżnij się spośród szarej konkurencji.

Tworzenie strony internetowej - Nie paskudź STRONY GŁÓWNEJ 

Strona główna ma specjalne zadanie. To ona, w przeciwieństwie do pozostałych zakładek na stronie, powinna ciepło przywitać i subtelnie przekazać internaucie to, co najważniejsze. Później ma zaciekawić i poprowadzić dalej, aż do… koszyka.

Nie twórz ze STRONY GŁÓWNEJ spisu przeplatanego grafikami, danymi statystycznymi i logotypami partnerów biznesowych. Zamieść tam tylko podstawowe informacje. Kluczowe treści przenieś na blog i na pozostałe podstrony.

Nie trzeba znać się na wszystkim i nie każdy musi umieć zbudować stronę internetową. Wypada jednak, abyśmy wszystko, co robimy, robili dobrze. Skoro nie potrafisz zbudować strony internetowej, zatrudnij kogoś, kto potrafi ją stworzyć.
Tworzenie czegokolwiek bez wystarczających kompetencji przyciąga wyłącznie problemy. W biznesie to marnotrawienie czasu, zdrowia i pieniędzy.
Tworzymy dobre strony internetowe dla biznesu. Potrzebujesz? Zadzwoń do nas.

Ostatnio na blogu

Blog na stronie internetowej. Skuteczny sposób na dobre pozycjonowanie firmy.
Przedsiębiorcy dzielą się na tych, którzy prowadzą blog na stronie internetowej i na tych, którzy dopiero zaczną go prowadzić. Dlaczego ...
Czytaj dalej
Spełnij 2 warunki, aby prowadzić działania marketingowe skutecznie.
Gdy w firmie dzieje się źle, nie ma wtedy miejsca na działania marketingowe i reklamowe. Wtedy jest za późno, aby ...
Czytaj dalej
Czego nie powinna zawierać strona internetowa? 3 kwestie.
Czego nie powinna zawierać strona internetowa? Niezrozumiałego przekazu, odpychającej formy i męczących treści. To, co znajduje się na niej; to, ...
Czytaj dalej
pencilearthbullhornchevron-upmenu-circlecross-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram