PageSpeed Insights służy do analizowania treści na stronie internetowej i wskazuje miejsca, które należy poprawić. Jeśli chcesz dowiedzieć się co to znaczy zoptymalizowana strona, wpisz adres witryny. W mgnieniu oka (przynajmniej tak powinno być w założeniu) prawda wyjdzie na jaw. Wykonaj test i zobacz co musisz zmienić, żeby strona była zoptymalizowana i atrakcyjna dla Google. Jeśli taka będzie, nie spadnie w rankingach wyszukiwań.
79% ludzi sprawdza treści na stronie internetowej
Jedno z najczęściej pojawiających się pytań w sieci brzmi: dlaczego strony internetowe się nie ładują albo dlaczego strony internetowe nie działają? Dzieję się tak, ponieważ wiele z nich zawiera nadmierną ilość treści, których nikt nie czyta; ciężkie zdjęcia spowalniają wczytywanie, a chaos informacyjny dopełnia czarę goryczy.
Z badania przeprowadzonego przez Forester Data Science wynika, że 79% ludzi, zanim dokona zakupu, sprawdza treści na stronie internetowej. Gdy nie znajdują potrzebnych informacji to wycofują się i nie kupują. Pamiętaj więc, że wolno ładująca się strona odstrasza internautów.
Dobra jakość strony internetowej nie dotyczy wartości informacyjnej. Traktuj internautę jak gościa, który odwiedza Twój dom. Zatroszcz się, aby czuł się wygodnie. Zadbaj, aby strona wczytywała się poprawnie; była intuicyjna w obsłudze i atrakcyjna wizualnie. Dostosuj ją do urządzeń mobilnych i unikaj treści szkodliwych. Jeśli chcesz podnieść jakość witryny, poznaj kluczowe wskaźniki, które Ci w tym pomogą.
Jakość stron internetowych odgrywa kluczową rolę, gdy spora ilość witryn będzie podobnych do siebie pod względem trafności. Wtedy jakość strony będzie wpływała na widoczność w wyszukiwarce. Pamiętaj jednak, że dobrego wrażenia na internautach nie zrobisz wyłącznie dobrą jakością. Stawiaj na zawartość, bo głównie po „content” przychodzą internauci. Dobre teksty wpływają również na pozycjonowanie strony internetowej.