Co zrobić, żeby klienci przyjechali na wymarzony wypoczynek do Ciebie? Gdzie tkwi sekret wielu biznesów agroturystycznych? W gościnności i w dobrze zaprojektowanej stronie internetowej. Ta druga na pewno nie powinna mieć charakteru One-Page.
Strona dobrze zaprojektowana, dobrze wyposażona i dobrze prowadzona – w perspektywie czasu będzie przyciągała klientów. Pod dwoma warunkami. 1 - Jeśli potraktujesz ją jak inwestycję, a nie jak koszt. 2 - Jeśli będziesz traktował ją jak swoją agroturystykę; jak miejsce spotkań ludzi.
Nie patrz na swoją agroturystykę wyłącznie z perspektywy pokoju, kuchni, tarasu i tego, co przed domem. Agroturystyka to również krajobraz, okolica, jedzenie. To możliwości, które warunkują aktywny (lub spokojny) wypoczynek. W jaki sposób strona internetowa dla agroturystyki może przedstawić (w przejrzysty sposób) całe te bogactwo? Może przedstawić na dwa sposoby: marnie (w typie One-Page) albo fenomenalnie (w typie Multi-Page). Publikowanie całego przepychu na stronie One-Page (bez przejrzystego podzielenia sekcji i obszarów w witrynie) będzie męczyć i odpychać internautę. A przecież nie o to chodzi.
Lokalna kwiaciarnia, szewc lub hydraulik to przykłady biznesu, któremu strona wizytówkowa typu One-Page w zupełności wystarczy. Każdy wie czym zajmują się rzemieślnicy i nie potrzeba marketingowych wodotrysków, aby przekonać klientów do ich oferty. Wystarczy ciekawa szata graficzna, krótki opis, lista usług i dane kontaktowe. Pozostałe działania marketingowe warto ukierunkować na WIDOCZNOŚĆ lub – jak mówią prezenterzy prognozy pogody – na WIDZIALNOŚĆ strony www, bo to przecież idealna wizytówka biznesowa firmy w Internecie.
Opis, lokalizacja, cennik, zasady wypoczynku, opinie, atrakcje, jedzenie etc. nie powinny znajdować się tylko na jednej (jedynej i głównej) podstronie. Zmuszanie internauty, aby domyślał się gdzie znajdzie informacje, których szuka jest okropne. Przeczesywanie nieskończonej ilości testu, żeby znaleźć to, po co się odwiedziło witrynę po prostu zmęczy i zniechęci każdego.
Pomijając istotę estetyki szaty graficznej, czcionek i dobrych treści, strona internetowa dla agroturystyki powinna zawierać logiczny układ podstron. Coś na wzór układu mebli w każdej nowoczesnej kuchni. Obowiązkowo znajdziesz w niej szafkę na garnki, przyprawy, talerze i kubki. Tabletki do zmywarki i różne butelki też powinny mieć swoje miejsce, nie wspominając o mące, makaronie czy… koszu na śmieci. A propos kosza: gdzie można go znaleźć w większości polskich kuchni?
Z zakładkami na stronach internetowych (oraz ich ilością) jest podobnie. Każda służy do czegoś innego i każda powinna zawierać to, o czym informuje. Każda ma swoje zadanie do spełnienia i każda jest potrzebna. Strona internetowa dla agroturystyki nie powinna stać w Internecie nieruchomo. Powinna przyciągać uwagę, zachęcać i promować, reklamować i zapraszać. W marketingu nie wystarczy mieć stronę internetową i uważać, że marka zrobi się sama.