Pisz jak najwięcej o tym, co udało Ci się zrobić; jakie masz plany na przyszłość; jakie produkty lub usługi oferujesz. Odważ się informować o sobie cały świat. Chwal się własnymi sukcesami i gratuluj sukcesów partnerom biznesowym.
W mikro, małej czy średniej firmie nowy dzień to kolejne wyzwania. To problemy, zwycięstwa i porażki. Pisanie o własnym biznesie to realny i pożyteczny sposób na pozycjonowanie strony internetowej, który ma „długi termin przydatności”. Każdy wie, co chce powiedzieć. Zwłaszcza Ty. Jeśli jednak masz obawę, że źle dobierzesz słowa i z pisania wyjdzie qpa, znajdź dobrego copywritera. Ale nie takiego, który powie, że napisze. Takiego, który Cię wysłucha i zechce poznać Twoją historię.
Wyszukiwarkę internetową możemy porównać do Zelwy - niewidomej mistrzyni fechtunku w starożytnej gildii magów. Zelwa była niewidoma, ale utrata wzroku nie przeszkodziła jej stać się najlepszym nauczycielem młodych adeptów sztuk walk magicznych. Doskonały słuch i wrażliwy dotyk sprawił, że nie było drugiej takiej osoby. Z 50 metrów potrafiła wyczuć źdźbła zielonej trawy, które poruszały się na wietrze. Miała doskonałą intuicję i wyróżniała tylko najlepszych, wyjątkowych, najzdolniejszych.
Wyszukiwarka internetowa, tak jak Zelwa, nie widzi tego, co dzieje się w sieci. Słyszy jednak każdy szept, zawołanie i prośbę o zauważenie, które kierują do niej pliki w Internecie. Wyszukiwarka czuje również ciężar każdego bajta i w pierwszej kolejności wybiera te najlżejsze.
W pozycjonowaniu istotne jest umiejętne wykorzystywanie (i zamieszczanie) fraz kluczowych w każdym opisie, grafice lub plikach publikowanych na stronie internetowej. To właśnie frazami kluczowymi prosimy wyszukiwarkę, aby zauważyła i wyróżniała naszą stronę jako tą wyjątkową, najlepszą.
Wyszukiwarka pokazuje swoje wyniki na podstronach, a te zależą od słów (fraz), jakie wpisze internauta. Przeprowadzone badania wykazały, że większość użytkowników zatrzymuje się wyłącznie na pierwszej stronie wyszukiwarki i nie przechodzą do drugiej lub kolejnej strony. To oznacza, że jeśli Twoja strona nie znajdzie się na pierwszej stronie w wynikach, użytkownik nie odnajdzie Twojej oferty w Internecie.
Co zrobić, żeby znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki? Zadbaj o to, aby wszystkie pola w podkatalogach (zakładkach) na Twojej stronie zawierały opisy. To znaczy, żeby pola o nazwie meta-title, meta-description, meta-keywords i atrybut alt były uzupełnione słowami lub frazami kluczowymi. Takimi, którymi wyszukiwarka będzie się posługiwała, aby poinformować o Tobie internautę. Pamiętaj, że nadal obowiązuje zasada: pisz jak najwięcej!
Techniki pozycjonowania stron internetowych są różne, tak jak różne są techniki wekowania pomidorów w słoikach. Pomidory można pasteryzować metodą „na sucho” w piekarniku lub „na mokro” w garach z wrzącą wodą. Można je pasteryzować w ćwiartkach, pokrojone w kostkę lub po prostu w formie przecieru. Istotą wekowania jest tworzenie zapasów dobrej żywności przez długi czas. Żeby tak się stało kluczową rolę odegra czyste narzędzie – wysterylizowany słoik. Jak się to ma do pozycjonowania strony internetowej?
Pozycjonowanie strony internetowej wynika z technik oraz form, które można podzielić na „czyste/etyczne” i „brudne/nieetyczne”. Odpowiedzialne pozycjonowanie to takie, które wyklucza stosowanie brudnych technik SEO. Zamieszczanie linków na farmach z ogłoszeniami lub kupowanie hurtowych publikacji, które w krótkim czasie przynoszą oczekiwane rezultaty (i są tańsze we wdrożeniu) to działanie samobójcze. Zawsze kończy się karą (banem) od Google, czyli zgonem strony internetowej. Zbanowana strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwania, bo Google uzna ją za nieistniejącą.
W krótkoterminowej perspektywie pozycjonowanie stron internetowych w ramach White Seo może wydawać się nieskuteczne. Nic bardziej mylnego. Czyste techniki seo gwarantują pozytywny efekt i działają przez długi czas. Wymagają jednak dużego zaangażowania i poświęcenia sporej ilości czasu. Korzyści będą się jednak opłacać.
Zacznijmy od początku. Aby wszystko działało tak, jak chcemy, strona musi być dobrze zbudowana. Logiczny układ podkatalogów (podstron) to podstawa, aby internauta swobodnie się po niej poruszał. Prosta i przejrzysta nawigacja strony sprawi, że internauta zaufa swojej intuicji i będzie poruszał się po niej bez przeszkód. Elementy strony warto rozmieścić w miejscach, w których użytkownicy spodziewają się je odnaleźć. To tak, jak z koszem na śmieci w gospodarstwach domowych. Gdy jesteś w nowym miejscu i szukasz kosza, intuicyjnie kierujesz się w stronę zlewu, bo tam – u większości z nas kosz jest pod zlewem. Google ma tak samo. Stwórz plik z dokładną mapą strony. Ułatwisz skryptom Google indeksację skryptów, czyli ułatwisz im dodawanie wpisów do bazy danych wyszukiwarki.
Ważna jest również kompresja zdjęć, bo przecież nikt nie lubi czekać w nieskończoność, aż witryna się załaduje. Sprawdź czy wszystko, co znajduje się na stronie internetowej, wyświetla się na ekranach urządzeń mobilnych: smartfonach, tabletach i czy… wyświetla się poprawnie.
Sprawdź również techniczną jakość strony np. wyeliminuj błędy, popraw niedziałające linki, aktualizuj na bieżąco wtyczki oraz widgety. Jeśli ilość błędów na stronie przerośnie Twoje możliwości, skorzystaj ze wsparcia specjalistów. Zleć wykonanie Audytu SEO strony internetowej, ponieważ pozycjonowanie strony internetowej nie może być prowadzone, gdy witryna posiada błędy techniczne, które wpływają na jej ograniczoną widoczność w sieci.
Skutecznym sposobem na pozycjonowanie strony internetowej w sieci jest publikowanie wpisów o firmie na bezpłatnej wizytówce Google Moja Firma. Systematyczne nasycanie konta postami z odpowiednią grafiką, przyciągającym tekstem oraz odnośnikiem kierującym do Twojej witryny to bezpieczna droga do sukcesu SEO, którego sekretem jest „Link Building”.
Link Building to budowanie drogowskazów w sieci (zamieszczanie linków na wartościowych portalach), które prowadzą internautę do Twojej strony lub sklepu internetowego. Wybieraj tylko sprawdzone domeny (np. portale opiniotwórczych dzienników, magazynów branżowych, etc.), które dodadzą Twojej stronie rangi i wiarygodności w „oczach” robotów wyszukiwarek. Warto zamieszczać linki w serwisach, które są powiązane tematycznie z prowadzoną przez Ciebie działalnością.
Pozyskiwanie linków jest trudnym i odpowiedzialnym zadaniem. W tej kwestii nie ma drogi na skróty. Pozycjonowanie strony internetowej nie może odbywać się za pomocą niedozwolonych i szkodliwych praktyk. Bezpieczne linkowanie, zgodne z zasadami Google wymaga wiedzy, doświadczenia i przede wszystkim uczciwości osoby, która zajmuje się obszarem SEM i SEO.
Pamiętaj, że celujesz w najwyższą pozycje w wyszukiwarce. Pozyskiwanie linków z wartościowych portali lub blogów tematycznych nie odbędzie się w jeden dzień. Tak jak budowanie wiarygodności Twojej domeny i Twojego biznesu. Pracujesz na to latami i możesz je stracić w jednej chwili.
Do czego potrzebny jest blog na stronie? Trzy główne powody, dla których warto mieć go na swojej stronie:
Wyszukiwarka Google uwielbia atrakcyjne strony. Takie, które systematycznie dodają nowe informacje i publikują je nie rzadziej niż raz na tydzień. W artykułach na blogu możesz zamieszczać rozbudowywać frazy kluczowe, które precyzyjnie odpowiadają frazom, jakimi posługują się internauci, gdy wyszukują w sieci informacje. Artykuły na blogu pozytywnie wpływają na pozycjonowanie strony internetowej!
Internet to ogromna baza informacji oraz danych, które należy zbierać i analizować. Trzeba wiedzieć kto, kiedy i skąd trafia na Twoją witrynę. Trzeba dowiedzieć się jakich słów użył, aby znaleźć Twój adres w sieci. Każdego miesiąca przygotowujemy naszym klientom raporty, które prezentują aktualną pozycję ich strony oraz zachowania użytkowników. Analizujemy stan obecny z poprzednimi okresami i dostosowujemy się do zachowań internautów.